"Stiinta insemneaza a continua cand toti ceilalti renunta"






sâmbătă, 20 februarie 2010

PROFESORUL SI SCOALA

                        
                                5

      PROFESORUL SI SCOALA DOCTORALA


Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative
• Login
• Prezentare
• Admitere si taxe
• Domenii
• Proiecte
• Legislatie/Regulamente
• Avizier
• Evenimente
• Contact
                        Acasă

           cm.dragan



Date utilizator
     Nume:    C. M.

Prenume  Dragan

CV - Profesor

Titlu academic: Prof. Univ. Dr.

Facultatea: Facultatea de Administratie Publica-Scoala Doctorala



EXPERIENŢA PROFESIONALĂ


  . Aug.1996 – pana in 2008 : prof.univ.dr.,sef de catedra in specialitatea « contabilitate si administratie »,conducator de doctoranzi la S.N.S.P.A.- Facultatea de Administratie Publica (institutie de invatamant superior de stat),Bucuresti.

 . Mai 1991- aug.1996 : colonel de politie – profesor univ.dr.. secretar stiintific la Academia de Politie « Alexandru Ioan Cuza » - Bucuresti;

  .  Ian.1990 – mai 1991 : inspector general financiar de stat(secretar de stat) in Ministerul Finantelor si apoi expert Guvernamental,seful Principalele activităţi şi compartimentului de control financiar si indrumare contabila;

 . Aug.1960- dec.1989 : asistent, lector,conferentiar si apoi profesor in specialitatea “contabilitate” la “Academia de Studii Economice » si « Academia de Studii Social Politice » Bucuresti.

In legatura cu activitatea didactica,se retine ca am devenit conferentiar universitar  in 1974 si profesor universitar  inca din 1982,iar in perioada 1990-1991(cand am indfeplinit anumite functii in aparatul de stat) nu am intrerupt activitatea universitara.

NOTA : In afara activitatii profesionale( stiintifice si didactice), s-au acumulat si rezultatele activitati practice,despre care incerc a sintetiza urmatoarele :
- sunt expert contabil de onoare,pozitia nr.6028 din tabloul CECCAR ;
- sunt auditor financiar membru al Camerei Auditorilor Financiari din Romania, nr.172 din Tablou ;
- sunt membru in boardul « The American Biographical Institute »;
- sunt trezorierul Crucii Rosii internationale (de la Geneva) si am fost trezorier si ofiter de geniu pentru interventii in situatii de dezastre al Crucii Rosii Romane,aproape 20 de ani;
- sunt presedintele Consiliilor de supraveghere la doua societati de asigurare (S.C.Omniasig-live si SC.Agras) si auditor extern independent la o a treia (S.C.Atosig).


ACTIVITATEA STIINTIFICA

    S-a concretizat in numeroase studii si lucrari de cercetatare fundamentala ,vizind activitatea financiar-contabila dar si ansamblul ei, dIntre care peste 5o de lucrari publicate in edituri de prestigiu,intre ele aflandu-se carti traduse si publicate in diverse tari precum : Italia (3 carti) S.U.A. (4. carti), Polonia (3 carti) , Spania (o carte la comanda : »Contabilitatea costurilor nationale »), Rusia(2 carti)Serbia 3 carti). Intre editurile care mi-au publicat lucrarile enuntate,mentionez : Editura Academiei Romane,Editura Stiintifica,Editura Politica, Editura Economica,Editura Tribuna Economica, Editura Universitara,etc (Doua dintre ele « Noile orizonturi ale contabilitatii »-Editura Universitara si « ABACO- Initiere in contabilitate” - Editura Academiei Romane ,sunt aparitii 2009 ). La fel de bogata a fost si latura stiintifica desfasurata in cadrul Asociatiei bancilor cooperatiste (Moscova-in conducerea careia am fost pana in 2002),intre care studii si raporte premergatoare sau de analiza a consecintelor admiterii diverselor esaloane de tari in U.E.
    Pentru activitatea mea stiintifica si profesional am primit mai multe distinctii internationale intre care « cei 100 oameni de stiinta ai anului 2000 » acordat de « Governing Board of Editors – SUA” sau “mintile agere ale secolului XXI” acordat in 2006 de “The American Biografical Institute “,etc.

        STUDII ŞI CURSURI DE SPECIALITATE

    - Docenta – pregatire post-doctorala efectuata la Institutul Plehanov din cadrul Universitati « Lomonosov »din Moscova ,in perioada 1988-1989 (dar pe care nu am finalizat-o datorita evenimentelor de atunci).
    - Doctor in stinte economice (specialitatea contabilitate si expertiza contabila) ,dupa un stagiu de 4 ani,acordat in 1972 de Academia de Stiinte Social-Politice (Conducator stiintific academician Emilian Dobrescu).
   - 1970 -1971 – Curs postacademic in limbaje de programare si operare pe calculatoare de mare capacitate ( cursuri organizate de ONU – Biroul International al Muncii - pe calculatorul unic,atunci, IBM);
   - 1967-1969 – Curs postuniversitar de 2 ani in specialitate “Organizarea  si conducerea economiei » la A.S.S.P Bucuresti .
   - 1961-1966 - cursuri de zi , Facultatea de contabilitate, Academia de Studii Economice Bucuresti, absolvent 1966 ca sef de promotie, finalizat cu licenta in economie(diplomat in economie).

     In perioadele anterioare am urmat Liceul economic,apoi Scoala postliceala de administratie economica,am efectuat stagiul militar.

    Am vizitat numeroase tari in schimburi de experienta,am fost la diverse congrese si consfatuiri internationale, am tinut conferinte.Am calatorit deasemeni in toata lumea,ca recompensa dar si reprezentant al unor mari companii pe care le-am slujit cu credinta (Word Trade Center, Vienner Inssuranse Group, Crucea Rosie de la Geneva).Asa am calatorit pe Amazon,am vizitat Brazilia,S.U.A.(de 4 ori),Statiunile montane din Franta si Italia, Grecia,Spania, Mexic, Dubai si Emiratele Arabe,Danemarca,etc. In urma tuturor acestora am invatat multe,am obtinut calificarea de om-economist,om stiinta, profesor si cetatean, si .. toate ca lumea !


APTITUDINI ŞI COMPETENŢE PERSONALE
Dobândite În cursul vieţii şi carierei, dar care nu sunt recunoscute neapărat printr-un certificat sau o diplomă.

LIMBA MATERNĂ : limba romana(nivel academic)

LIMBI STRĂINE CUNOSCUTE
limba rusa : bine
limba franceza : scris,citit , dialog - nivel mediu
limba italiana : nivel satisfacator ;
limba engleza: posibilitati de studiu.

APTITUDINI ŞI COMPETENTE SOCIALE

De mai multi ani sunt implicat in programele specifice desfasurate de Crucea Rosie, fiind trezorierul Societatii Romane de Cruce Rosie si al Crucii Rosii internationale pentru balcani si europa de est. Asa am participat ca voluntar al Crucii Rosii pe teatrele de operatii militare din Golf(Kuwait),Nicaragua,Somalia,Afganistan etc

M-am implicat in numeroase activitati sociale inca de pe vremea muncii patriotice, am acordat sprijin diverselor unitati ale administrati publice locale ,scolilor,asezamintelor sociale etc.in vederea accesarii de finantari europene,fundamentarea de proiecte,diverse actiuni in folosul comunitatilor locale.

APTITUDINI ŞI COMPETENŢE ORGANIZAORICE

   In 1990 am creeat societatea de consultanta « CONTCONSULT – The european audit-Dr.C.M.DRAGAN » in care am implicat peste 30 din asistentii si doctoranzii mei,cu care am realizat expertize,lucrari de cercetare stiintifica,publicatii – intre timp,ei crescand,acumuland si devenindu-mi colegi,..asa ca mereu a trebuit s-o iau cu altii de la inceput.

   In 2002 am fondat » ASOCIATIA EUROPEANA DE STUDII – CLUBUL DE,LA BUZAU-Clubul Contabililor Liberi »care,impreuna cu o serie de profesionisti, cu stagiarii si aspirantii,executa lucrari de cerceteare,elaboreaza studii si proiecte pentru ajutorarea Consiliilor locale si altor entitati ale administratiei publice in vederea accesarii de finantari europene;

    In 2006 am infiintat « FUNDATIA DRAGAN » ,care a dotat doua centre de calcul la doua unitati scolare,are un centru propriu bine utilat unde copii satului invata calculatorul, a inceput acordarea unor ajutoare pentru cativa copii supradotati,dar saraci,in vederea continuarii studiilor liceale,a acordat ajutoare unor batrani cu probleme grele(operatii de ca cataracta unor nevazatori,scaune cu rotile unor imobilizati,transportarea si internarea in spitale a unor cazuri grave,etc..,a contribuit la repararea unor locase de cult,introducerea apei potabile,pavatrea intrarilor,repararea monumentului eroilor (toate in zona unde-si are sediul Fundatia).
    Toate aceste entitati sunt infiintate de mine ca asociat unic,sunt finantate si conduse de mine. Ca sef de catedra sau conducator de doctoranzi,precum si altele mentionate,am avut mereu convingerea ca « organizarea »este factor de progres si garantia succesului si , deci ,nu ma poate ocoli..


APTITUDINI ŞI COMPETENTE TEHNICE
Utilizez calculatorul in fiecare zi si cu cele mai complexe aplicatii, dar ca om de stiinta si nu ca un « I.T.-ist »
Conduc tractorul,am proiectat si construit doua case,intretin repar si lucrez cu circularul,fierastraul cu lant,motocositoarea,flexul,bormasina,foarfecele electric,freza de zapada,etc ; in general sunt un « homo tehnicus » ;

APTITUDINI ŞI COMPETENTE ARTISITICE
Am si de-astea : Am publicat o carte cu povesti de calatorie(« Un roman Muzică, desen, pictură, literatură, etc. strabate lumea”) si sunt intr-un stadiu avansat cu lucrarea « O fantoma Bantuie lumea - CRIZA » (din care am publicat deja cateva capitole).

ALTE APTITUDINI ŞI COMPETENŢE
In tinerete am castigat mai multe concursuri sportive,ca amator,de schi,tenis de camp,orientare turistica, vanatoare, tir cu arma.
Stiu foarte bine sa respect munca,oamenii care muncesc,competenta (indifferent de scara ierarhica) si devotamentul.

PERMIS(E) DE CONDUCERE
Permis de conducere(B) din 1974:: am posedat si condus 1 Moskvici,3 Dacia, 1 Kya-Motors,2 Volvo.1 Peugeot,1 SAAB
INFORMAŢII SUPLIMENTARE
Sunt foarte punctual,foarte exigent,invat permanent (mai mult decat doctoranzii mei), sunt rau (tot ei spun asta) , sunt capabil sa ma inham pana si la un tanc de lupta..

• • versiune gata de tipărire• Send to friend• PDF version
Istoric:Membru înregistrat de44 săptămâni 3 zile

Related content
Alumni
• Tabara I. Vasile
.  Bucur Sorin

CV - doctorand
• Magica Doru
• Murgescu Dana Mihaela
• Nedelcu Costel
. Ionescu Isabeln
. Dumitrescu Adela

                     Postat azi,20.02.2010 .  Supervizat de  Clubul Contabililor Liberi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu